Home 2018-10-22T22:37:29+00:00

Handwerk en Quiltdagen – Textiel Plus Arts & Crafts in de Brabanthallen in Den Bosch!!!

Van donderdag 15 t/m zaterdag 17 november 2018 bent u van harte welkom op de Handwerk en Quiltdagen in de Brabanthallen in Den Bosch!

Kom gerust met het openbaar vervoer, want vanaf het Centraal Station ’s Hertogenbosch zetten wij PENDELBUSSEN in die dagelijks de hele dag door rijden van het station naar de Brabanthallen en v.v.

!!! LET OP !!! Om gebruik te kunnen maken van de pendeldienst dient u wel vooraf online uw busticket te kopen via: https://handwerkenquiltdagen.nl/tickets/

Vernieuwde opzet!

Het evenement heeft dit jaar een frisse nieuwe uitstraling gekregen èn een vernieuwde opzet. Naast het bekende, gevarieerde aanbod van handwerk- en quiltmaterialen, workshops en exposities, organiseren wij er dit jaar een geheel nieuw onderdeel bij:

Textiel Plus Arts & Crafts!

Textiel Plus Arts & Crafts is een inspirerende kunstmarkt met o.a. handgemaakte producten, brei- haak- en viltpakketten, kleding, accessoires, vintage knopen, kralen en veren, kunst en sieraden van textiel.

Daarnaast een groot en uitgebreid materialenaanbod van: handgeverfde wol, ruwe wol, (wol)vezels, viscose, zijdes (ook transparante), handgeverfde garens, zoals yak, kashmir en ander ecovriendelijk materiaal, materialen t.b.v. Broderie d’Art, handgeverfde patchworkmaterialen, viltmaterialen, naaldvlies en Afrikaanse stoffen. Kijk op de deelnemerslijst van Textiel plus Arts & Crafts wie er allemaal meedoen en waarmee!

Alleen op de Handwerk en Quiltdagen kun je na het winkelen nog urenlang inspiratie opdoen op de grootste textielkunsttentoonstelling van Nederland! Kunstenaars tonen beeldende kunst van textiel. Beproefde textieltechnieken als quilten, vilten, weven, breien en borduren worden ingezet om maatschappelijke, maar ook persoonlijke thema’s uit te dragen. Krachtige boodschappen verpakt in zacht textiel. Kunst die vragen stelt. ‘Stof’ die tot nadenken stemt…

Het zorgvuldig samengestelde programma van materiaalverkoop, workshops, demonstraties en unieke exposities van textielkunstenaars uit binnen- en buitenland bezorgt u zonder twijfel een onvergetelijke dag! 

De beurs is dagelijks geopend van 10.00 tot 17.00 uur.

Groot aanbod materialen

Alle deelnemers van de Handwerk en Quiltdagen en van Textiel Plus Arts & Crafts zijn overzichtelijk weergegeven in twee deelnemerslijsten. Klik op de buttons en kijk wie er in 2018 allemaal bij zijn!

Deelnemers HQ
Deelnemers TxP

Exposities

Vele kunstenaars, zowel professioneel als amateur. De Handwerk en Quiltdagen staan bekend om de inspirerende exposities van textielkunst.

Exposities

Workshops en demonstraties

Elk jaar is er een zeer uitgebreid en gevarieerd workshop- en demonstratieprogramma! Leer de nieuwste technieken en laat je informeren over alle trends en ontwikkelingen op handwerkgebied!

Teveel leuke workshops om in 1 dag te volgen? Er zijn ook passe-partouts verkrijgbaar!

Workshops

Uitgelicht

  • Handwerk en Quiltdagen met bijna 100 standhouders.
  • Textiel Plus Arts & Crafts met meer dan 40 deelnemers.
  • Grootste textielkunsttentoonstelling van Nederland met maar liefst 50 textielkunstenaars.
  • De TxP Wedstrijd met maar liefst 118 deelnemers. Alle inzendingen vormen samen een geweldige expositie. Ook het publiek mag een stem uitbrengen. Kijk voor een voorproefje alvast op https://www.textielplus.nl/inzendingen-wedstrijd-textiel-plus-arts-crafts-2018/
  • Tientallen inspirerende workshops en demonstraties van bijzondere materialen en eigentijdse toepassingen van bekende technieken.
  • STIDOC Textielplein: alle Nederlandse verenigingen verenigen zich midden in de hal en presenteren zich als één groot atelier, oftewel: the place to be! Het doen verbindt alle textielverenigingen, het doen brengt mensen in contact en leveren prachtige gesprekken op. Het maakt enthousiast en dat is het doel! De verenigingen die aanwezig zijn: het Quiltersgilde, LOKK,  Weefnetwerk, MerkWaardig, ViltKontaktGroep, Vrouwen van Nu, Textielplatform en de Kostuumvereniging.