Exposities 2017-08-16T14:40:18+00:00

Exposities

Onderstaand ziet u het voorlopige overzicht van de kunstenaars die in 2017 hun werk zullen exposeren. Dit overzicht is nog niet compleet en wordt wekelijks bijgewerkt. Kijk voor het meest actuele overzicht vlak voor aanvang van de beurs nog eens!

Anneke Zwolsman-Westing

Vilten is vormgeven met je handen. Werken met losse wolvezels die je samenklit tot een lap textiel.

Het is elke keer opnieuw spannend hoe het eindresultaat er uit gaat zien.

Anneke Zwolsman-Westing: “Soms ben ik helemaal niet tevreden, maar dan ga ik net zo lang vormen en kneden tot het wel iets wordt waar ik achter sta en blij van word. Dat proces blijft intrigeren. Zo ontdek ik steeds nieuwe mogelijkheden.”

www.viltflexplek.nl

Anne van den Heuvel

Anne van den Heuvel ontwerpt en realiseert kunst, kleur- en klankoplossingen die uniek zijn voor ieder interieur.

Iedere ruimte vraagt om iets unieks. Sommige ruimtes vragen om iets specifieks.

Anne van den Heuvel verstaat de kunst om haar ontwerp onderdeel te maken van het alledaagse. Daardoor wint het ‘gewone’ aan kleur en wordt het aangenamer en spannender. Anne ontwerpt en realiseert unieke, kleurrake kunstwerken die geluiddempende eigenschappen hebben. Wandkleden en textiele installaties die door het materiaal waarvan ze gemaakt zijn een gunstige invloed uitoefenen op de akoestiek en sfeer van de ruimte. Op maat en op kleur, passend bij iedere inrichting.

http://www.annevandenheuvel.nl/

Atelier Maaike Bakker

Informatie volgt.

Carla Louwes

Textiel is al heel lang de passie van Carla Louwes. Van alle textiele technieken die zij beheerst houdt ze zich op dit moment het liefste bezig met het maken van vilt. Het ogenschijnlijk eenvoudige materiaal, wol die jaarlijks word geschoren van het schaap, wordt hierbij getransformeerd tot een nieuwe vorm. Dit kan een lap zijn die je aan de muur hangt, over bank of vloer legt, waar je iets in stopt of die je aantrekt…

Een jas, een tas, een schaal komt onder haar handen tot leven. Het proces van vilt maken is arbeidsintensief, soms bijna meditatief en levert iedere keer weer iets nieuws op. Dat is ook hetgeen haar hierin het meeste aantrekt. Het werken zelf is een onuitputtelijke bron van inspiratie. Daarbij laat ze zich leiden door haar liefde voor mens, natuur en het leven.

http://www.carlalouwesvilt.nl/

Elly Prins

Een beurs die eind november valt is natuurlijk dè gelegenheid om eens uit te pakken met kerststoffen. Elly Prins heeft een leuk assortiment in dubbelbrede stoffen met een subtiel kerstmotief. Deze stoffen van 275 cm breed zijn ook prima te gebruiken als tafelkleed en het maken van een kerstboomkleed en kerstversieringen. Deze keer wordt de expositieruimte dan ook omgetoverd in een gezellig kerststraatje!

In de stand van Elly vindt u de stoffen op de rol, fat quarters en onze bijzondere XL fat quarters van 25 x 135 cm! Natuurlijk nemen ze ook alle tussenvullingen, garens en Sewezi weer mee en worden de mogelijkheden van de Bernina longarm Q24 gedemonstreerd.

http://www.machinequilting.nl/

Fennie Bouwsema

“Soms argeloos, spelenderwijs, soms broedend over een thema;
natuurlijke (vooral zijden-) textiele vezels verwerken tot eigen ontwerpen.
Het geeft me altijd een intens besef van Leven.
Als kind al keek ik uit naar de lapjes, die tevoorschijn kwamen uit de koffer van mijn logerende grootmoeder! 
Textiel, zo dichtbij, alledaags, rakend zonder woorden, de kracht van eenvoud.”

Fransien de Vries

Informatie volgt.

Fransje Smit

Elke keer weer kan Fransje zich verwonderen over de wereld in al haar verschijningsvormen. Bijvoorbeeld het feit dat je nog steeds nieuwe gezichten ziet. Je zou denken dat de fantasie een keer op is. Steeds weer en met een beperkt aantal elementen verschijnen er nieuwe gezichten. Allemaal met 2 ogen, een neus en een mond.

De minuscule onderdelen in de natuur die samen een groot organisme vormen, de vezels in de wol, de draadjes in de weefsels. Vanuit een draadje een vorm maken die je kan omhullen, die je vast kunt houden en waar je zelf vorm aan kunt geven. Met dezelfde kleine elementen steeds weer andere vormen en beelden.

Ontdekken, spelen, je eigen vorm vinden, dingen die ze altijd wil blijven doen. En wil delen met anderen. Omdat ze het zo belangrijk vindt dat iedereen ontdekt hoe mooi het is om je eigen wereld vorm te geven en niet die van een ander. Je eigen creativiteit ontdekken.

Dan zie je ineens de mens op zijn mooist, scheppend. Dan houdt ze van de wereld en de mensen erin.

Humor is een belangrijk element in het werk van Fransje. Het is de verbinding naar het vertellen van de zoektocht die ieder maakt naar vrijheid, los van aardse zaken kunnen dromen, kunnen vliegen.

Verbeelding van dit gevoel zit hem bij haar in de wieltjes, de vleugels, de wortels aan de takjes.

Figuurtjes die een verhaal vertellen, zacht, licht en warm. Haar wereld.

Naast textiel als wol, zijde en katoen, gebruikt ze ook gevonden voorwerpen in haar werk. Je komt ze tegen op straat en strand, in het bos en de stad. Wie weet waar dit vandaan komt en waar het naartoe gaat? Ze worden in haar werk opgenomen en worden er onderdeel van. Een component waarvan je het verhaal nooit zal kennen, maar dat vanaf dat moment bij haar hoort.

http://www.fransje-smit.nl/

Gerda Doeser

Gerda Doeser is woonachtig in Groenekan en is 59 jaar, creatief en gek op alle handwerken en technieken, zowel in tekenen als maken. Ze is docente in het patroontekenen en het maken van kleding. Het quilten is begonnen in 1998 toen ze een advertentie zag staan in een regionale krant: Quiltcursus om de 14 dagen, dat stond haar wel aan. Om de 14 dagen was het immers goed te doen, buiten het dagelijkse leven en drukke bestaan. Maar wat er toen ontstond, is de passie voor lapjes en het maken van quilts! Inmiddels is Gerda ook een dag werkzaam bij Carol Cox in Utrecht en is het een ware verslaving geworden met als gevolg dat haar quilts geëxposeerd worden tijdens de Handwerk en Quiltdagen! Vaak is het een eigen ontwerp van een techniek. Het liefst maakt ze alles met de hand.

Geskea Andriessen

Het werk van Geskea is net zo divers als de mogelijkheden van materialen met tactiele eigenschappen. “De rode draad” in haar werk  is de  machinale en/of handgestikte verbinding. De draad is als het ware haar pen, de lapjes en vezels zijn haar verf en het textiel haar doek.

Ze gebruikt de genaaide draad om mee te schetsen, lagen aan elkaar te bevestigen, structuur te creëren of accenten aan te brengen.

Veel van haar werken zijn ontstaan vanuit experimenten en haar eigen zoektocht naar de mogelijkheden.

Zelfgeverfde of commerciële stoffen maar ook wolvezels, vilt, papier, leer en recyclebare materialen zoals plastic en papier, een oude sjaal of restjes kleding zijn terug te vinden in haar textielkunst.

http://geskea.com/

Heleen van den Hooven

Informatie volgt.

Hélène Derkx

Hélène Derkx, afgestudeerd als docent beeldende vorming en kunstgeschiedenis is zeer geïnteresseerd in het gedrag van mensen. De mens in al zijn facetten is dan ook haar grootste inspiratiebron. Haar nieuwste project is de serie ‘Op Stedentrip’, uitgebeeld op diverse type vaandels. Met krijt, verf, draadschetsen en hittemanipulatie geeft Hélène een impressie weer van een stad, met de bijbehorende verhalen en mythes.

http://www.tuinvanroelenhelene.nl/

Hilde van Schaardenburg

Sinds 2002 is Hilde volledig toegewijd aan het quilten. Daarvoor richtte zij haar artistieke pijlen op muziek, schilderen en bloemsierkunst. Al haar vroegere ervaringen kwamen samen in het werken met textiel. Ze gebruikt een scala aan heldere kleuren en een grote verscheidenheid aan materialen en technieken. De natuur is een onuitputtelijke inspiratiebron voor haar. Ze creëert haar textielwerken na intensief onderzoek. Haar wens is om de kijker te ontroeren, te verrukken en nieuwsgierig te maken. Haar werk is getoond op vele nationale en internationale tentoonstellingen en wedstrijden, waar zij meerdere prijzen heeft gewonnen.

http://www.hildevanschaardenburg.nl/

Ine Keitz

Informatie volgt.

Inge Witvers

Inge Witvers voelt zich aangetrokken tot textiel van vezel tot object. Vroeger als docent Textiele Werkvormen, tegenwoordig als beeldend kunstenaar. Nog steeds draagt zij haar kennis graag over in workshops en lessen.

Het experimenteren met passie voor stoffen staat daarbij centraal. Inge stelt zich open voor vernieuwende technieken en textiel brede materialen. Zij combineert ze met traditionele textiele werkwijzen.

Lijn, kleur, textuur en vorm zijn voor haar erg belangrijk. Architectuur, cultuur en natuur zijn geliefde inspiratiebronnen waarbij zij oog heeft voor structuur en niet alledaagse details. Met behulp van beelden en sfeerimpressies vertaalt zij dit naar nieuwe creaties, doeken en objecten. Tevens maakt zij gebruik van technieken die niet direct gelieerd zijn aan het conventionele beeld van textiel.

Naast Steekplus is Inge actief bij de landelijke textiel kunstenaarsgroep Zoo-tex en de Nederlandse Hoedenmakers Vereniging als creatief modiste.

http://www.ingetextileartist.nl/

Irene van der Wolf

“Als kind speelde ik, rende ik, verstopte me in bosjes en kwam weer tevoorschijn of werd gevonden. Ik plukte uit de natuur, appels, peren, bessen, blaadjes. Ik ging met bosjes geplukte klaver de deuren langs. Zag rupsen, pieren en mieren. Voelde de wind door m’n haren, de regen op m’n lijf. Ik voelde met m’n handen in het water en het zand. Maakte, stroomde. Ik zag de dood bij een vogel met maden. De rupsen die zich als pluizen insponnen. Ik zag de onschuld van een jong poesje dat ik uit het asiel mocht halen en dat ik Gijsje noemde. Ik voelde m’n lijf bewegen, krachtig zijn, vormen, energiek wezen. Op en over het klimrek, beweging en evenwicht. Ik voelde de grootsheid van de lucht, de bomen, de nacht, het onweer, maar ook de grootsheid van dat wat zo klein en dichtbij was. Ik voelde me verbonden.

Door middel van haar boeken en cursussen hoopt Irene van der Wolf je te stimuleren in jouw spelen, stroom en creativiteit. Creativiteit zit hem niet in dat wat je al weet of kent, maar juist in oog hebben voor nieuw, voor dat wat zich laat vinden, voor dat wat jij schept.

Gezondheid en groei hebben een verbinding met creativiteit. Het zijn belangrijke helpers in een gezond en groeizaam leven.

http://www.kunstwolf.nl/

Jantine Hos

Informatie volgt.

Jeannette Renooij en Alie Kool

Na een bezoek aan Ierland zijn Jeannette en Alie enthousiast geworden van tweedstoffen. Hun werkstukken bestaan uit het combineren van tweed, eventueel van kleding, met katoen, linnen en applicatiewerk. Ook de tussenvulling en het quiltgaren kunnen van wol zijn, zodat er een behaaglijke gebruiksquilt  ontstaat met een warme uitstraling.

Joke Hardenbol

Joke Hardenbol is mixed media kunstenaar en maakt heel divers werk. Haar inspiratie haalt zij vaak uit Godinnenculturen.

Mixed media, haar kunstvorm, is groot in de Verenigde Staten (VS) maar staat in Nederland nog in de kinderschoenen. Textiel en papier zijn vaak de basis van veel objecten. Zij gebruikt deze in combinatie met andere materialen en bewerkt deze op verschillende manieren zoals verhitten, vervormen, beschilderen.

Het werk van Hardenbol is heel divers en varieert van objecten aan de muur tot kunstenaarsboeken, sieraden, schalen en objecten van papier-maché. Zij werkt ook veel met materialen die hier praktisch onbekend zijn. Tyvek is zo’n materiaal en inmiddels is zij één van de meest vooraanstaande deskundigen op het gebied van Tyvek in Nederland geworden. Fabric paper is een ander voorbeeld  van het op een ongebruikelijke manier van werken met papier. Gelli printen (afdrukken maken op een gelatineplaat) is nog zo’n bijzonder vorm van materiaalgebruik.  Het gebruik van deze technieken in combinatie met textiel en papier leidt tot verrassende objecten die een breed publiek verdienen.

Het creëren van kunst maakt Joke blij en gelukkig en zij hoopt dat die blijdschap en dat geluksgevoel overgebracht worden  op de toeschouwer en op degenen die bij haar workshops volgen.

Joke Hardenbol is actief lid van Steekplus (de Nederlandse vereniging van textielkunstenaars).

https://jokehardenbol.exto.nl/

Leentje van Hengel

Informatie volgt.

Lia Meiborg

Lia is geboren in de textielstad Tilburg en opgegroeid in een textielfamilie. Naast de fabriek was er ook nog veel thuiswerk en als kind bevoelde Lia meters stof om de weeffoutjes met een krijtje te omcirkelen. Na een gedegen M.M.S-opleiding waar zij allerlei handwerktechnieken leerde van de nonnen en een examenopdracht, die haar een goed cijfer en geld opleverde, was de liefde voor textiel geboren. Sindsdien maakte zij wandkleden  ‘met de hand’, omdat dit een rustpunt van de dag gaf.

Tegenwoordig is het niet alleen meer een rustmoment, maar gedreven zoeken naar allerlei nieuwe mogelijkheden. Naast watersolublestof, zijdevezels, geschept papier e.d. blijft het werken met stof het belangrijkste. Zij vindt het spannend en uitdagend om te zoeken en te combineren met allerlei stofjes. Kleuren uitknippen en er mee ‘schilderen’, het wegbranden van stof om te kijken wat zich daaronder weer bevindt, verschillende stoffen met elkaar mengen. En dan met draad, machinaal en/of handmatig, zo met elkaar verbinden dat je wel moet kijken en… voelen. Laag over laag doorwerkt en zo ontstaan spannende en boeiende structuren. Ook de ontwerpen (meestal de natuur) groeien op deze manier. Een bloem ontluikt al werkende.

Emotie, expressie en verbazing voelt ze bij zichzelf en zij hoopt dat ook bij de toeschouwer op te wekken.

http://liameiborg.nl/

Lia Steffens-Jansen

Informatie volgt.

Mariëlle Huijsmans

In alle hectiek van deze wereld is het ontwerpen, kleuren en materialen uitzoeken, stof verven, stikken en borduren een fascinerende bezigheid waarin Mariëlle volledig kan opgaan. Ze gaat bij zowel het ontwerpen als het maken associatief te werk; ze wordt geraakt door een vorm, een kleur, een foto of een detail en gaat daarmee aan de slag.

De stoffen die ze gebruikt verft ze zelf. Het maakt dat ze zich meer verbonden voelt met de materialen. Voor haar wordt een textiel doek pas een quilt, wanneer het intensief is doorgestikt en bewerkt. Het is de 3e dimensie die het werk tot leven brengt. Mariëlle wil de kijker uitdagen om op reis te gaan in de eigen gedachtenwereld: hoe langer je kijkt hoe meer je ziet.

http://mariellehuijsmans.nl/

Mariëlle van den Bergh

Informatie volgt.

Marjo Stoeckart-van den Bor

Informatie volgt.

Mary Poppelier

Van sinaasappelnetje tot couturestof, alles kan inspireren en van pas komen om in haar werk b.v. kleur, glans of structuur uit te drukken. Naast textiel dragen ervaringen uit het verleden, zoals plateel schilderen bij de ‘Porceleyne Fles’, diverse teken- en schildercursussen, modeacademie, ontwerp van tassen en couture, bij aan haar huidige kunstwerken.

In haar schilderijen van textiel komt alles samen, het tekenen, het schilderen en de liefde voor textiel. Tegelijkertijd geeft het bezig zijn een aangename rust.

https://marypoppelier.exto.nl/

Maud von Bergh

Informatie volgt.

‘Meer dan Vilt’

Samen zijn ze op zoek gegaan naar de ontwikkeling in hun werk.

Waar ligt het doel, het gevoel en de gedachte erachter?

Wanneer heb je je eigen doel bereikt, en komen je eigen ideeën en inspiratie goed tot uiting?

En wanneer besluit je dat het af is?

Een hele bijzondere tocht die nu is verenigd in werk van vijf dames met als uitgangspunt het thema ‘landschap’ in de breedste zin des woords.

‘Meer dan vilt’ bestaat uit (op volgorde van de foto’s v.l.n.r.) Anneke Spijker, Bertina Slettenhaar, Karen Bruinsma, Tanja Reekers & Linda Lammerts

Meta Geerts

Informatie volgt.

Meta Heemskerk

Meta werkt met metaal alsof het textiel is; ze patineert het op dezelfde manier als dat zij stof zou verven en met eenvoudige handwerktechnieken maakt ze er vervolgens unieke decoratieve voorwerpen mee. Het metaal wordt vaak gecombineerd met andere materialen zoals textiel, kokosvezel, hout of beton.

Meta houdt van de uitdaging om niet-textiele materialen op een textielmanier te verwerken of textiel met niet-textiele technieken te bewerken. Ze gebruikt dan bijvoorbeeld hamer en spijkers in plaats van naald en draad.

http://metaheemskerk.com/metaheemskerk.com/

Quiltbee De Lekstekers

Quiltbee De Lekstekers is een groep quiltsters, jong en oud, die sinds 7 jaar zijn neergestreken in Lopik. Eens per maand komen zij een ochtend bij elkaar om elkaars werk te bewonderen, ‘show and tell’ en om van elkaar te leren. Het is een gemengde groep met zowel beginnende als zeer ervaren quiltsters. De groep is hecht, ook al komen zij uit verschillende steden en dorpen: Lopik, IJsselstein, Benschop, Schoonhoven, Maarssen, Montfoort, Nieuwegein en Utrecht.

Tijdens de Handwerk en Quiltdagen ziet u een selectie van quilts, gemaakt door verschillende leden van de Quiltbee.

De quilt op de foto heet Capistrano en is gemaakt door Marjolijn Kruithof uit Montfoort.

Reinier Jonkheer

Reinier is altijd al creatief geweest. Zijn eerste borduurwerk heeft hij rond zijn 12de gemaakt. Hij heeft het niet van een vreemde. Zijn moeder maakte prachtig borduur- en weefwerk en zelfs zijn opa heeft geborduurd.

Reinier is in 2004 begonnen met het maken van grotere kunstwerken. Hij had toen al een heleboel mandala’s getekend. Allemaal zelf ontworpen. Tijdens het tekenen kreeg hij het idee om één van de mandala’s uit te vergroten. Zo is hij begonnen aan zijn eerste driedimensionale mandala. “Het interessante van het maken van een mandala is de herhaling. En het is rustgevend.”

Na eerst met hele andere materialen te hebben gewerkt, hebben de kunstfietsroute-dagen in Houten van 2012 hem geïnspireerd om met stof te gaan werken. Hij kwam toevallig in een huis waar heel veel quilts hingen en is daarna meteen een basiscursus quilten gaan doen. Dat was het startsein voor het werken met lapjes stof (patchwork en applicatie). Daarna heeft hij nog diverse andere workshops gevolgd op quiltgebied en is hij lid geworden van de quiltvereniging in Houten.

Op dit moment combineert hij alle technieken die hij kent bij elkaar. Zo maakt hij nu bijvoorbeeld landschappen waarbij hij schildert, met stof werkt, borduurt en siliconekit gebruik voor het 3D effect. Ook gebruikt hij vaak gevonden materialen in zijn kunstwerken. Zijn inspiratie komt voor een groot deel uit de natuur. Ook het kijken naar kunst geeft hem een heleboel ideeën. Bij zijn werkstukken gaat hij uit van een idee die hij heeft. Hij maakt hooguit een schets, maar het eindresultaat bedenkt hij niet van tevoren. Die ontstaat tijdens het maakproces.

SamenApart

‘SamenApart’ is een recent opgericht collectief bestaande uit Carla van Laar en Madeleine Last. Beide kunstenaars kennen elkaar al vele jaren. De laatste jaren inspireren ze elkaar steeds meer wat geleid heeft tot gezamenlijk werk. Beide kunstenaars hebben zowel in binnen- als buitenland geëxposeerd.

Carla heeft een opleiding gehad tot docent textiele werkvormen en verdieping gedaan in kunstgeschiedenis. Ook volgde ze een opleiding kunstzinnige counseling. In haar kleinere twee en drie dimensionaal werk en haar kunstenaarsboeken gebruikt ze graag natuurlijke materialen zoals papier, wol, zijde en dergelijke. In het monumentalere werk zoekt Carla meer naar combinaties van bijv. borduurwerk met hout, lood, tyvek, vilt, gips en alles wat zich verder aandient.

Ook Madeleine is als textieldocent werkzaam geweest in het basisonderwijs. Naast haar passie voor textiel heeft zij in 2005 haar opleiding als bloemsierkunstenaar afgesloten met haar proeve van Meesterschap. Haar werk wordt gekenmerkt door het samenvloeien van textiele en plantaardige materialen.

Beide kunstenaars halen hun inspiratie uit de directe leefomgeving, maatschappelijke ontwikkelingen en de natuur. Ze zijn telkens op zoek naar een juiste balans tussen kleur, lijn en vlakverdeling. Carla en Madeleine delen hun passie om van schapenwol vilt te maken. Het ambachtelijk werken hebben ze hoog in het vaandel staan. Op dit moment verdiepen ze zich in de akoestische werking van vilt.

Carla van Laar                                                 Madeleine Last
carl.art@kpnmail.nl                                       madeleine@solcon.nl

Stichting Tambani

De quilts en tassen die door Tambani worden geëxposeerd zijn gemaakt door een aantal vrijwilligers en klanten, die het Tambani-project ondersteunen. Tambani is een werkverschaffingsproject in twee dorpen van de Venda-stam in het noorden van Zuid-Afrika, dicht bij de grens met Zimbabwe. De vrouwen maken borduurwerk gebaseerd op hun volksverhalen en dit borduurwerk wordt door quilters en andere handwerkers verwerkt in quilts, tassen enz.

http://www.tambani.co.za

Suze Termaat

Ideeën voor haar werk ontstaan en groeien in voorstudies, maar ook de natuur werkt inspirerend. Of het is iets wat haar op dat moment raakt. Soms maakt ze gebruik van een geverfde of gezeefdrukte lap en past ze daar het ontwerp op aan. Of het zijn kleuren of een thema die intrigeren.

De belangstelling gaat vooral uit naar verschillende soorten materialen, zoals katoen, zijde, polyester, vliezen, verfstoffen en alle smeltbare stoffen. Het eigenlijke werk groeit door middel van laag over laag en met nieuwe ideeën en technieken te onderzoeken, verlegt ze voortdurend de grenzen. Het accent ligt op art quilts.

http://www.suzetermaat.nl/

Viltwerkplaats Odijk

Vilten: een oud ambacht. En dan alleen met natuurlijke materialen: de schapenwol, de verfstoffen en de decoraties. Hier kiest Anja Schrik voor in al haar werk. Zij verft al haar wol zelf, met natuurlijke kleurstoffen. De andere materialen die zij in haar werk gebruikt zijn ook allemaal puur natuur. Zo maakt ze bijvoorbeeld leer van zalmhuiden die ze verwerk in haar vilt. Anja heeft daar ook een boek over geschreven: “Eco-vilt. Puur natuur!” En ze heeft een nieuw boek uit: “Eco-verf. Kleurrijke natuur!” De bijna onbeperkte mogelijkheden om producten van wolvilt te maken inspireren haar. Wandpanelen, verlichting, vloerkleden en woonaccessoires inspireren haar het meest.

http://www.viltwerkplaats.nl

Wilma Bruins

Wilma maakt vooral eenvoudige traditionele quilts. Altijd al geïnspireerd door textiel kwam zij in 1981 tijdens een verblijf in Amerika in aanraking met quilten. Eenmaal terug in Nederland en zwanger van haar eerste kind was dan ook het eerste quiltje snel gemaakt. Daarna volgden er nog ontelbaren. Zij werkt graag met snelle snij- en naaitechnieken of met paperpiece en maakt haar tops uitsluitend op de naaimachine. Ze quilt zowel machinaal als met de hand. Ze houdt van het maken van grote quilts, maar de laatste jaren maakt ze vooral veel Droomdekentjes voor De Regenboogboom, een stichting die zij een warm hart toedraagt.

Wilma exposeert dit jaar opnieuw diverse quilts. Bij de expositie laat zij zien hoe het Q-snap Floorframe werkt (demonstratie).

http://www.quiltframe.nl/